Ugovor
                 Ugovor o povezivanju na Montenegro Internet eXchange Point u
 .docx formatu možete preuzeti ovdje: 
Ugovor MIXP.
                
Tekst Ugovora možete pročitati ispod.
Ugovor o povezivanju na MIXP 
        Ugovor je zaključen dana xx.xx.xxxx godine između:
        1.         XXX, sa sjedištem XXX, koga zastupa Izvršni direktor XXXX PIB  XXXX, PDV XXXX (u daljem tekstu: Korisnik).
          i
          2.         Univerzitet Crne Gore (UCG,) sa  sjedištem u Podgorici, Cetinjska br. 2, kojeg zastupa Rektor prof. dr Danilo Nikolić (u daljem tekstu: Pružalac usluge).
         
PREDMET
          Član 1
        Ovaj Ugovor  reguliše međusobna prava i obaveze između potpisnika vezano za povezivanje na  tačku za razmjenu nacionalnog Internet saobraćaja u Crnoj Gori (u daljem  tekstu: usluga ili MIXP).
          U ime UCG  uslugu pruža Centar Informaciong sistema Rektorata UCG u kojem je MIXP  smješten.
        OBAVEZE PRUŽAOCA USLUGA  
          Član 2
          Pružalac  usluga obezbjeđuje priključak na komunikacionu opremu za razmjenu saobraćaja,  funkcionisanje i održavanje opreme, priključak na neprekidno napajanje (mrežno  i autonomno), pristup i korišćenje računarskog sistema za prijavu  kvara i pristup računarskom sistemu za  izvještavanje.
          Pružalac  usluga garantuje da će pružati uslugu sa  pažnjom dobrog privrednika, kao i u skladu sa ITU-T preporukama i drugim  medjunarodnim standardima koji su opšteprihvaćeni u ovoj oblasti. 
          Pružalac  usluga ne garantuje za neki od kompjuterskih  virusa ili drugih programa koji manifestuju infektivne ili destruktivne  osobine. Korisnik je odgovoran za  sprovodjenje odredjenih procedura i provjera radi zaštite od takvih programa. Pružalac  usluga ne odgovara za bilo koji vid  neispravnosti ili nefunkcionalnosti opreme Korisnika, kao ni za neispravnost, nefunkcionalnost ili nelegalnost  instaliranog softvera na strani Korisnika. 
          Član 3
          Pružalac  usluga garantuje nesmetan pristup platformi u smislu privodnih vodova koji su u  njegovom vlasništvu.
                   Član 4
          Pružalac  usluga obezbjeđuje korisniku pristup računarskom sistemu za nadzor u  ograničenom obimu, u dijelu koji se odnosi na nadzor opreme korisnika i  saobraćaja koji korisnik ostvaruje preko MIXP .
                    Član 5
          Pružalac usluga obezbjeđuje IP adrese za povezivanje opreme Korisnika.
          Za  povezivanje na MIXP koriste se IP adrese, IPv4 i IPv6 oblika, opisane  relevantnim dokumentima. 
          Pružalac  usluga je dužan da pruži, na zahtjev, potrebna uputstva Korisniku o pravilnom  konfigurisanju opreme za pristup.
          Član 6 
          U slučaju da Korisnik otkrije smetnju u radu MIXP-a, smetnja se najprije mora prijaviti  tehničkoj službi Pružaoca usluga (tabela 1).
          U slučaju da Pružalac usluga identifikuje smetnju, obavijestiće Korisnika u najkraćem mogućem roku (tabela 2). 
          Na osnovu sopstvene identifikacije smetnje i/ili podataka dostavljenih  od strane Korisnika, tehnička  služba Pružaoca usluga vrši provjeru i  ulaže sve objektivne napore da otkloni smetnju u što kraćem roku.
          Kada se smetnja otkloni, tehnička služba Pružaoca  usluga obavještava Korisnika o vremenu otklanjanja smetnje i razlozima za nastajanje iste.
          Rokovi za otklanjanje smetnje počinju da teku od trenutka kad Pružalac  usluga prijavi smetnju ili potvrdi smetnju  prijavljenu od strane korisnika, a najkasnije 1 sat od momenta prijave smetnje.  Smetnja se smatra otklonjenom u trenutku kada Korisnik potvrdi uspostavljenu funkcionalnost Usluge.
          U slučaju kada se proces rješavanja smetnje ne odvija kao što je  očekivano ili nije u skladu sa ciljevima utvrdjenim Ugovorom, Korisnik  ima pravo da pokrene proceduru  eskalacije, kako bi ubrzao otklanjanje smetnje. Ovo će se vršiti preko osoba za  kontakt definisanih od strane Korisnika i Pružaoca usluga.
          Osobe za kontakt Pružaoca usluga:
 
        
          
            | 
 | Ime i prezime  | Telefon | E-mail | U periodu | 
          
            | Prijava smetnje  | Vladimir Gazivoda | 020    414 282 | mixp@ucg.ac.me |  08 - 16 | 
          
            | Prijava smetnje  | Vladimir Gazivoda  | 069 010 747 | vladg@ucg.ac.me | 16 - 08 | 
          
            | Prijava smetnje | Vladimir Gazivoda | 069 010 747 | vladg@ucg.ac.me | Vikendom i praznicima | 
          
            | Eskalacija | Miodrag Zarubica | 069 585 907  | miodrag@ucg.ac.me |   | 
        
         Tabela 1
          Osobe za kontakt Korisnika:
        
          
            |   | Ime i prezime  | Telefon | E-mail | Naziv organizacione cjeline | 
          
            | Prijava smetnje |   |   |   |   | 
          
            | Tehnička pitanja  |   |   |   |   | 
          
            | Eskalacija |   |   |   |   | 
        
         Tabela 2
         Član 7 
          Pružalac  usluga je dužan da obavijesti Korisnika o planiranim radovima koji mogu  dovesti do smanjenja obima i kvaliteta usluge, pisanim putem najkasnije sedam  (7) kalendarskih dana prije otpočinjanja radova. Kraći rok obavještavanja je  moguć samo uz dogovor ugovornih strana.
          Pružalac  usluga može, u slučaju radova koji su hitni i ne trpe odlaganje, da  obavijesti Korisnika o  planiranim radovima i u roku kraćem od sedam (7) kalendarskih dana, ali ne  kraćim od 24 sata.
          Planirani radovi se izvode samo u periodu od 24:00 – 06:00 i maksimalno  trajanje planiranih radova je 6 časova. Planirani radovi ne mogu da se izvode  istovremeno na primarnoj i redudantnoj ruti.
        Član 8 
          Pružalac usluga garantuje raspoloživost usluge od 99,5% na mjesečnom nivou. Ukoliko je  raspoloživost usluge manja od garantovane, mjesečna naknada će biti umanjena i to srazmjerno  broju dana/sati trajanja smetnje kompenzacijom dugovanja po narednom računu u  mjeri koja odgovara proporcionalnom smanjenju mjesečne pretplate za  evidentirani broj dana u kojima je servis imao manju raspoloživost od garantovane.   
        OBAVEZE KORISNIKA USLUGA 
          Član 9
          Korisnik  samostalno obezbjeđuje i održava pristupni vod. Pružalac usluga će u skladu sa  svojim mogućnostima, pomoći korisniku u obezbjeđenju pristupnog voda.
          Član 10
          Korisnik  samostalno odlučuje o uspostavljanju i razmjeni saobraćaja sa drugim korisnicima  MIXP-a. Korisnik će svoje odnose sa drugim povezanim korisnicima, sa kojima  razmjenjuje saobraćaj, regulisati posebnim bilateralnim ugovorima.
          Korisnik  može od pružaoca usluge zatražiti, jedanput mjesečno bez nadoknade,  konfiguraciju razmjene saobraćaja sa drugim korisnicima, a dodatni zahtjevi za  konfigurisanjem se naplaćaju prema cjenovniku. 
          Član 11
          Za  priključenje na MIXP, korisnik je obavezan da obezbijedi opremu koja u  potpunosti podržava BGP protokol verzije 4.
          Korisnik  konfiguriše svoju opremu za pristup MIXP-u uz poštovanje uputa, shodno članu 5  ovog Ugovora.
          Član 12
          Pristup  prostoriji u kojoj je smještena oprema se odobrava Korisniku isključivo u  prisustvu zaposlenih Pružaoca usluga.
          Član 13
          Korisnik  plaća jednokratnu nadoknadu za priključenje kapaciteta XXX Mb/sec na MIXP-u, u iznosu od XXX eura  (bez PDV-a).
          Korisnik je  dužan da plati naknadu za pružanje usluga razmjene saobraćaja za navedeni  kapacitet u mjesečnom iznosu od XXX eura (bez PDV-a).
          Uplate se  vrše na žiro-račun Pružaoca usluga 510-8305-54 koji se  vodi kod CKB banke, najkasnije 5 (pet) radnih dana po prijemu ispravne fakture.  Faktura je ispravna ukoliko pored obaveznih elemenata sadrži i poziv na broj  ovoga ugovora i obračunski period. 
          Član 14
          Pružalac  usluga zadržava pravo da, zbog neplaćenih naknada, isključi korisnika sa  sistema MIXP-a, uz obavezu dostavljanja pisane opomene 5 (pet) radnih dana  prije isključenja.
        TRAJANJE I RASKID UGOVORA
          Član 15
          Ovaj Ugovor se  smatra zaključenim danom potpisivanjem istog od strane ovlašćenih lica  ugovornih strana i zaključuje se na neodređeno vrijeme, sa minimalnim periodom  trajanja od 1 (jedne) godine. Ako ugovorne strane ne potpišu istovremeno ovaj  Ugovor, Ugovor se smatra zaključenim danom kada je Ugovor potpisala ugovorna  strana koja isti kasnije potpisuje.
        Svaka ugovorna  strana može raskinuti ovaj Ugovor nakon isteka minimalnog perioda trajanja iz  prethodnog stava, uz obavezu dostavljanja pisanog obavještenja drugoj ugovornoj  strani najmanje 30 (trideset) dana prije zahtjevanog dana raskida.
        Ovaj Ugovor može  biti izmijenjen samo sporazumom Ugovornih strana u pisanoj formi.
        Ugovor može  jednostrano da se raskine pisanim obavještenjem, prije isteka ugovorenog minimalnog  perioda trajanja u sledećim  situacijama:
        
          - ukoliko je nad drugom ugovornom stranom otvoren postupak stečaja ili  likvidacije, ili ukoliko je jednoj od strana oduzeta licenca/ovlašćenje za  obavljanje ugovorenog posla;
- u slučaju kršenja bilo koje ugovorne odredbe od druge strane, ukoliko u  roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema pisanog obavještenja ne ispuni  ugovornu obavezu.
OSTALE ODREDBE
          Član 16
          Pružalac usluga  zadržava pravo, da u slučaju pogrešne konfiguracije opreme, ometanja drugih  korisnika i/ili samog MIXP-a ili drugih neregularnih situacija obavijesti, a  zatim privremeno isključi Korisnika sa sistema MIXP-a.
          Član 17
          Potpisnici Ugovora  su saglasni da će se svaki dodatni zahtjev Korisnika, u smislu dodatnih usluga,  a koji zahtijeva dodatno angažovanje ljudskih resursa ili opreme MIXP-a,  regulisati posebnim aneksom ili ugovorom.
          Pružalac  usluga garantuje da posjeduje sve potrebne  licence i da je ovlašćen za obavljanje ugovorenih poslova, tj. da Korisnik neće biti u obavezi da plaća bilo kakve dodatne naknade za korišćenje MIXP-a.
          U slučaju da uslugama  koje pruža Pružalac  usluga bude povrijeđeno bilo koje opšte obavezujuće uputstvo ili propis,  odnosno pravo trećeg lica, a posebno prava intelektualne svojine i/ili bilo  koja srodna prava, Pružalac  usluga će biti u obavezi da Korisniku da punu podršku  u cilju rješavanja eventualnih sporova   proisteklih obaveza iz prethodnog stava.
          Član 18
          Odredbe ovog Ugovora predstavljaju poslovnu tajnu između  potpisnika.
          Svi podaci i  informacije koje ugovorne strane razmjenjuju u cilju realizacije ovog Ugovora,  kao i drugi podaci i parametri koji se tiču načina i uspješnosti izvršavanja  ovog Ugovora, smatraju se povjerljivim informacijama. 
        Svaka ugovorna  strana ima obavezu da spriječi neovlašćeni pristup bilo kojih trećih lica  povjerljivim informacijama bilo koje vrste, poštujući najviše standarde koji  važe u oblasti zaštite podataka i informacija. 
        Interna razmjena  informacija i podataka između zaposlenih obje ugovorne strane neće se smatrati  kršenjem odredbe o povjerljivosti, u mjeri u kojoj je potrebno za uspješno  izvršavanje ovog Ugovora.
        Pružalac usluga nema pravo da okolnost pružanja  Usluga u skladu sa ovim Ugovorom koristi u sopstvene promotivne svrhe, osim  ukoliko prethodno ne pribavi pisanu saglasnost Korisnika. 
        Sve obaveze  čuvanja povjerljosti ostaju na snazi 5 godina nakon prestanka važenja ili  raskida ovog Ugovora. 
        Svaka Ugovorna strana ima obavezu da  vodi svu potrebnu evidenciju koja može poslužiti kao dokaz o podacima  relevantnim za izvrsenje ovog Ugovora za period određen Zakonom o elektronskim  komunikacijama. 
        Član 19
          U slučaju  spora po ovom Ugovoru, potpisnici će učiniti sve u svojoj moći da spor riješe  vansudskim putem. Ukoliko to nije moguće, nadležan je sud u Podgorici. 
          Član 20
          U slučaju bitne izmjene tehničkih ili pravnih okolnosti,  potpisnici Ugovora su saglasni da zajednički rade na usaglašavanju Ugovora u  skladu sa izmijenjenim okolnostima.
          Član 21
          Ugovor je sačinjen u 4 (četiri) primjerka  istovjetnog teksta, po 2 (dva) za svaku stranu potpisnicu.